B2B positionering

Wie niet kiest wordt niet gekozen

Positief opvallen met B2B positionering

Succesvolle B2B bedrijven hebben niet alleen een goed product, maar ook een goed verhaal. Ze vertellen in hun communicatie niet alleen wat ze verkopen, maar vooral wat het bedrijf bijzonder maakt. Daardoor vallen ze in positieve zin op en weten (nieuwe) klanten ze eerder te vinden, zeker online. Maar hoe positioneer je een bedrijf in een wereld waar 92% van de B2B kopers zich eerst online oriënteert? Wij geven bedrijven een gezicht. De plek die jouw merk inneemt in het hoofd en het hart van mensen, het liefst zo uniek mogelijk. Wij noemen dit merkpositionering.

Merkpositioneringsboek van Koersgenoten
Positionering van een bedrijf uitleg

Waarom merkpositionering?

‘’Ik wil graag een nieuwe website voor ons product’’. Goed dat je digitaal zichtbaar wilt zijn, maar wat wil je gaan vertellen op je website? Vaak is dit een vraag die niet goed beantwoord kan worden, terwijl dit juist heel belangrijk is. Het positioneren van je merk is de basis voor alle communicatie en de plek waar jij een unieke positie in het brein moet gaan innemen. Als je zelf niet duidelijk hebt welke positie je in de markt wil innemen, is het voor een potentiële klant ook heel moeilijk waarom hij voor jou moet kiezen. Juist bedrijven met een onderscheidende merkpositionering presteren beter omdat ze duidelijke keuzes hebben gemaakt. Het geeft sturing binnen de organisatie en hierdoor zijn ze in staat om meer snelheid te maken. Sturen maar!

Heldere positionering van een merk

We weten inmiddels dat een sterk merk worden niet vanzelf gaat. Een scherpe positionering van een merk is de basis en het kompas van je organisatie. Hoe scherper hoe beter. Maar hoe komen we tot een merkpositionering die past bij jouw organisatie? We gaan samen aan het roer staan. We kruipen in de huid van je klanten en interviewen je werknemers. Wie ben je? Wat maakt je anders dan je concurrenten? Het zijn allemaal vragen die beantwoord moeten worden. Vanuit onze beproefde aanpak en methodiek komen wij met 2 werksessies tot jouw merkidentiteit en de positionering van jouw merk.

positionering van een merk
Positionering B2B

Meer rendement met bedrijfspositionering

Het verhaal achter een product of dienst vertellen is een sterke manier om vertrouwen en betrokkenheid op te wekken en zo te bouwen aan een relatie. Je bindt hiermee je doelgroep, het zorgt voor extra traffic naar je website en het versterkt bovendien je naamsbekendheid. Dit zal resulteren in meer rendement en betere positionering van een bedrijf.

Nieuwsgierig geworden?

Ben jij ook benieuwd naar jouw merkidentiteit en hoe deze gebruikt kan worden in de communicatie van jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op, waarna wij je zo snel mogelijk helpen om succesvol te worden!

ronald