Van merkpositionering tot leadgeneratie

Gebouwen die goed onderhouden worden presteren beter!

Vanuit deze overtuiging tekent, berekent, ontwerpt, produceert en installeert Ergolift gevelonderhoudsinstallaties. Een gevelonderhoudsinstallatie maakt het mogelijk om de gevels van een (hoog) gebouw te onderhouden, denk aan de gondels die glazenwassers gebruiken. Hoewel Ergolift al geruime tijd in de markt actief is en haar installaties op hoge gebouwen door heel Nederland te vinden zijn, is Ergolift onvoldoende zichtbaar. Hierdoor mist Ergolift kansen en worden ze soms niet of te laat benaderd bij een project.

Aanleiding - Wereldberoemd worden

Ergolift heeft de ambitie om wereldberoemd te worden bij haar specifieke doelgroep zodat ze nooit meer een kans missen. Hiervoor zullen ze meer zichtbaar moeten worden in de markt. Hoe krijgt Ergolift dit voor elkaar? Het antwoord is eenvoudig. Om haar zichtbaarheid te vergroten, moet Ergolift haar verhaal op een herkenbare en onderscheidende wijze gaan vertellen. Door te vertellen wie ze zijn, voor wie ze er zijn, wat ze doen en vooral wat ze mogelijk maken. Dit lijkt eenvoudig, maar om een onderscheidend verhaal te vertellen is een heldere merkpositionering onmisbaar. De merkpositionering is de basis voor je communicatie en huisstijl maar ook voor de wijze waarop je in de markt gezien wordt. Het dwingt Ergolift om scherp te kiezen.

De aanpak - Kiezen om gekozen te worden

Positioneren is een positie in de markt claimen die bij je past en onderscheidend is. Samen met Ergolift zijn we in 2 workshops gekomen tot een merkpositionering die:

  • naadloos aansluit op hun DNA

  • onderscheidend is ten opzichte van hun concurrenten

  • aantrekkelijk is vanuit het oogpunt van de doelgroep

Vanuit deze pragmatische aanpak zijn we in 5 weken gekomen tot een merkboek waarin zowel de merkidentiteit als de merkpositionering is vastgelegd. Met de claim Werken op Topniveau en een vernieuwde huisstijl en beeldtaal, hebben we Ergolift in het nieuwe jasje gestoken.

Hoe verder? Van positioneren naar communiceren

Het merk Ergolift vastgelegd in het merkboek vormt de kapstok voor alle toekomstige marketing en communicatie uitingen. Ook is het sturend voor het gedrag van de medewerkers. Het borgt dat je identiteit (wie je bent) maximaal in lijn komt te liggen met het imago van Ergolift (hoe je door anderen gezien wordt). Met het merkboek in de hand zijn we aan de slag gegaan om de zichtbaarheid van Ergolift bij de doelgroep te vergroten. Met de bouw van een nieuwe website, de inzet van herkenbare verhalen, passende zoekwoorden en het voeren van campagnes weet de doelgroep Ergolift steeds beter te vinden.

Drukbezochte open dag

Introductie ''Ergolift 2.0'' - Werken op topniveau in praktijk

Toevallig bestond Ergolift 25 jaar en haar zusterbedrijf Stameta 35 jaar, een prachtige aanleiding voor een feestje. Dit feestje hebben we gelijk aangepakt om Ergolift 2.0 bij al haar (potentiële) klanten, medewerkers en partners goed op de kaart te zetten. Voor de introductie hebben we 2 dagen uitgetrokken. De eerste dag werd een masterclass voor de doelgroep en een inspiratiesessie voor de businessclub ICC Staphorst georganiseerd. De tweede dag werd een open dag georganiseerd. Tijdens beide dagen hebben alle bezoekers ervaren wat Ergolift bedoeld met haar nieuwe slogan ‘Werken op topniveau’.

De resultaten - Intern beginnen is extern winnen

De identiteit zoals in het merkboek beschreven wordt door de medewerkers en het management van Ergolift duidelijk herkend. De claim ‘Werken op topniveau’  is de perfecte vertaling van zowel de ambitie als hun belofte voor klant en medewerker. Door het merkboek als kapstok te gebruiken voor communicatie en gedrag, is Ergolift ook voor de buitenwereld herkenbaarder.

-

Voor wat betreft de zichtbaarheid zijn er enorme slagen gemaakt. In de markt heeft Ergolift een herkenbaar gezicht gekregen en is in 1,5 maand tijd 90% van de doelgroep bereikt. Het event rondom de introductie van Ergolift 2.0 is bezocht door veel mensen waarvan 45 specialisten die de masterclass hebben bezocht. Voor het eerst in haar geschiedenis komen er nu maandelijks nieuwe leads binnen en heeft Ergolift inzicht in het rendement op de geïnvesteerde marketing euro.

''Gebouwen die er goed uit zien presteren beter, dit geldt ook voor het merk Ergolift. Merken die er goed en onderscheidend uit zien presteren beter. ''

  • Hans Fleer, Algemeen directeur Ergolift

Nieuwsgierig geworden?

Wil je met je bedrijf ook wereldberoemd worden bji jouw specifieke doelgroep? Wil je door potentiële klanten gevonden worden?  Neem dan eens vrijblijvend contact met ons op of doe de gratis digitale zichtbaarheidscheck!

ronald en sharon