Duurzame klantrelaties
Van klant tot fan
Een tevreden klant is goud waard. Ze zijn het visitekaartje van jouw bedrijf en kunnen je zelfs promoten bij anderen. Bestaande klantrelaties worden te vaak als vanzelfsprekend gezien. Er wordt vaak tijd gestopt in het werven van nieuwe klanten, waardoor bestaande klanten via de achterdeur verdwijnen. Zonde, want het aantrekken van een nieuwe klant kost ongeveer 6 keer zoveel tijd dan het behouden van een bestaande klant. Sterke lange termijn relaties tussen organisaties en klanten zijn dus essentieel voor het succes van organisaties. Maak klanten daarom fans van je merk en geef ze de aandacht die ze verdienen.
Hoe loyaal zijn jouw klanten?
Vertrouwen is de basis van een duurzame relatie. Hoe loyaal zijn jouw klanten? Hoeveel aandacht geef jij je klant? Heb je in beeld hoeveel potentie er nog in deze groep zit? Belangrijke vragen die veelal onbeantwoord blijven, terwijl juist je vaste klanten de kurk zijn waarop je bedrijf drijft. De focus op het behouden en uitdiepen van de bestaande klantrelaties legt ondernemers geen windeieren. Bedrijven met loyale klanten presteren significant beter dan bedrijven met minder loyale klanten. Door klanten de aandacht te geven die ze verdienen, kan de omzet met enkele procenten per jaar stijgen. Tel uit je winst.
Zonder contact, geen relatie
Loyale klanten krijg je niet cadeau. Een loyale klant is de uitkomst van de juiste aandacht voor je klant. Bedrijven hebben volop tijd voor klanten op het moment dat ze willen bestellen. Als een klant echter niet regelmatig besteld, is bij veel bedrijven de kans groot dat hij weinig tot niets hoort. Het is juist zaak om in contact te blijven met je klant en hem de aandacht te geven die hij verdient. Elk contactmoment is namelijk een kans. Op welk moment je het beste contact kunt zoeken, wat je moet vertellen en welke kanalen je hiervoor het beste kunt inzetten is afhankelijk van de behoefte van je klant. Voor onze opdrachtgevers ontwikkelen we data-driven contactstrategieën om klanten te activeren en te binden.
Haal meer uit je beurs
Tevreden klanten dienen als ambassadeurs van je bedrijf. Een sterke klantrelatie is daarom heel belangrijk, maar hoe kun je deze versterken? Bij Prolock hebben we gebruik gemaakt van beurzen.
Interesse in een data-driven contactstrategie?
Ben jij ook benieuwd naar de groeipotentie bij jouw klanten en hoe je hun loyaliteit kan verhogen? Neem dan eens contact op met ons!