Duurzame klantrelaties

Van klant tot fan

Een tevreden klant is goud waard. Ze zijn het gezicht van jouw bedrijf en kunnen je zelfs promoten bij anderen. Bestaande klanten worden te vaak als vanzelfsprekend gezien en er wordt vaak tijd gestopt in het werven van nieuwe klanten, waardoor bestaande klanten via de achterdeur verdwijnen. Zonde, want het aantrekken van een nieuwe klant kost ongeveer 6 keer zoveel tijd dan het behouden van een bestaande klant. Sterke lange termijn relaties tussen organisaties en klanten zijn dus essentieel voor het succes van organisaties. Maak daarom fans van je merk en geef ze de aandacht die ze verdienen.

Hoe loyaal zijn jouw klanten?

Vertrouwen is de basis van een duurzame relatie. Hoe loyaal zijn jouw klanten? Hoeveel aandacht geef jij je klant? Heb je in beeld hoeveel potentie er nog deze groep zit? Belangrijke vragen die veelal onbeantwoord blijven, terwijl juist je vaste klanten de kurk zijn waarop je bedrijf drijft. De focus op het behouden en uitdiepen van de bestaande klantrelaties legt ondernemers geen windeieren. Bedrijven met loyale klanten presteren significant beter dan bedrijven met minder loyale klanten. Door klanten de aandacht te geven die ze verdienen, kan de omzet met enkele procenten bij jaar stijgen. Reken uit je winst.

Zonder contact, geen relatie

Loyale klanten krijg je niet cadeau. Een loyale klant is de uitkomst van de juiste aandacht, aandacht voor je klant. Bedrijven hebben volop tijd voor klanten op het moment dat ze willen bestellen of in de race zijn voor een order. Als een klant echter niet regelmatig besteld, dan is bij veel bedrijven de kans groot dat hij weinig tot niets hoort. Het is juist zaak in contact te blijven met je klant en hem de aandacht te geven die hij verdient. Op welk moment je het beste contact kunt zoeken, wat je moet vertellen en welke kanaal je hiervoor het beste kunt inzetten is afhankelijk van de behoefte van je klant. Voor onze opdrachtgevers ontwikkelen we data-driven contactstrategieën om klanten te activeren en te binden.

Klantloyaliteit in de praktijk

Nieuwsgierig geworden?

Ben jij ook benieuwd naar hoe loyaal jouw klanten zijn en hoe je deze loyaliteit kan verhogen? Neem dan contact met ons op, waarna wij je zo snel mogelijk helpen om succesvol te worden!