Plasticon

Lange tijd werden opslagtanks, apparaten en leidingsystemen voor corrosieve stoffen van staal gemaakt. Dit is nu veranderd dankzij technische ontwikkelingen in glasvezelversterkte kunststoffen (GVK). De composiet-denkers van Plasticon omarmden dit materiaal al jaren geleden en hun duurzame tanks en apparaten gaan inmiddels de hele wereld over. Het Hengelose maakbedrijf kent de bijna oneindige mogelijkheid die composiet biedt.

Aanleiding

Plasticon opereert op de internationale markt en staat bekend om haar specialisme in GVK tanks en apparaten. Zij is al zestig jaar hard aan het werk om naam te maken in de hele chemiewereld. Nu het coronavirus om de hoek kwam kijken moest er iets veranderd worden. Normaliter staat Plasticon veelal op de beurs. Nu was de vraag: hoe zorgt Plasticon ervoor dat ze digitaal gevonden worden? Vooral in niche-markten zoals die van Plasticon zijn de doelgroepen klein en de zoekvolumes niet zo groot, maar wel vaak relevant.

Aanpak

Om online vindbaar te worden is de eerste stap van Koersgenoten een merkpositionering geweest. Tijdens de sessie kwamen vragen aan bod die je niet dagelijks op je bordje krijgt: Wie zou je zijn zonder de gedachte dat je indruk moet maken? Dus: Waarom doe je de dingen die je doet? Waar word je nu aan herkend? Wat is de mentaliteit van je merk? Vragen die aanleiding vormden voor goede discussie, maar ook verassende inzichten hebben opgeleverd. Met de uitkomst van deze sessie zijn we aan de slag gegaan De uitkomst hiervan is o.a. een onderscheidend marketingconcept met een keyvisual en nieuwe website. De vervolgstap in de samenwerking met Plasticon is het online vertellen van hun verhaal aan de voor Plasticon relevante doelgroep. Dit doen wij aan de hand van verschillende campagnes. Op de website maken we gebruik van marketing automation, om op die manier de drempel om contact op te nemen zo ver mogelijk te verlagen voor de geïnteresseerde bezoeker.

Methode

De nieuwe website is door gebruik van een slimme SEO strategie, een combinatie van linkbuilding, relevante content en de juiste techniek snel gegroeid. 3 maanden na de lancering stond de pagina al op de eerste plek op Google. Zonder 1 euro aan advertentiekosten uit te geven is Plasticon koploper op Google met hun belangrijkste zoekterm, namelijk GVK Tanks. Een mooie eerste stap naar een betere vindbaarheid, waar wij trots op zijn. Hebben wij iets opgeleverd, zoals een website, dan houden wij de analyses nauwlettend in de gaten. Zo spelen wij in op de kansen in de markt en vragen die er liggen van de (potentiële) klant. Wij halen het maximale uit de opdracht.

Nieuwsgierig geworden?

Ben jij ook benieuwd naar jouw merkidentiteit en hoe deze gebruikt kan worden in de communicatie van jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op, waarna wij je zo snel mogelijk helpen om succesvol te worden!