B2B marketing draait om echte mensen

Echte mensen

Door velen worden ze gezien als een bijzonder soort: de B2B'ers. Bedrijven die zich met hun marketing op de B2B-doelgroep richten, hebben vaak het idee dat ze hen veelal onpersoonlijke productgerichte informatie moeten brengen zonder enige emotie. Daar geloven wij niet in. Zakelijke relaties zijn óók echte mensen. En misschien nog wel meer dan bij het B2C gaat het juist bij B2B om vertrouwen, emotie en langdurige relatie.

Echte marketing

Hoe raak je dan wel het hart van je zakelijke doelgroep? En hoe maak je van onbekende personen in je doelgroep wel echte merkambassadeurs? Het begint allereerst bij een sterke responsive website, renderende content, een doordachte salesfunnel, gekwalificeerde leads en een slim ingericht marketingproces. Dit is de basis die je van een B2B marketingbureau mag verwachten. Maar wij gaan verder.

Echte resultaten

Om in het hoofd van je B2B doelgroep door te dringen gaat het om;

  • Zuivere aandacht

  • Duurzame relaties

  • En een vleugje liefde

Want ook zakelijke beslissers zijn echte mensen. En mensen maken keuzes op basis van emotie, vertrouwen en een goed gevoel. Door te bouwen aan een sterke vertrouwensrelatie met jouw klant, verkoop je méér dan een product. En dat zie je uiteindelijk ook terug in de resultaten.

Echte aandacht

Echte aandacht heeft alles te maken met kwaliteit. Of het nu gaat om een nieuwsbrief, een social media post of een vacaturetekst. Begrijpen wat er speelt en daarop inspelen met jouw kennis, daar geloven wij in. Laat je publiek je hartslag voelen. Zodat ze zich gezien voelen en oprecht geïnteresseerd raken in jouw product.

Echte relaties

Bestaande klanten worden te vaak als vanzelfsprekend gezien. Dat vinden wij vreemd, want aandacht krijgen is toch voor iedereen belangrijk? Immers, het aantrekken van een nieuwe klant kost ongeveer 6 keer zoveel tijd dan het behouden van een bestaande klant. Sterke lange termijn relaties tussen organisaties en haar klanten zijn dus essentieel voor het succes van organisaties.

Echte liefde

Een vleugje liefde. Liefde voor je klant. Liefde voor verhalen. Dat is de basis van een goede marketing strategie. Maar ook: liefde voor je eigen merk. Als je wilt dat je doelgroep van je gaat houden, moet je eerst zelf van je merk gaan houden. Als je wilt dat mensen geloven, zul je eerst in jezelf moeten geloven. Wij helpen je graag op weg!

Nieuwsgierig geworden?

Vul dan het onderstaande contact formulier in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Wij kijken uit naar een inspirerend gesprek.